World Sunlight Map

About Me

My photo
Västernorrlands län, Sweden
Likes to play discgolf in my spare time, a member of HDGK.Is a very active discgolfer in the summer. To be sponsored and travel around the world and play discgolf is my biggest dream.

Monday, April 13, 2009

Årets längsta kast

Idag kl.15:00 den 13 april 2009 var jag ute och kastade 5 st discar och fick årets längsta och mitt personligt bästa distans rekord som var ca.160 meter med en Star Destroyer 171 gram.De andra discarna jag kastade med var en Champion Orc 175 gram och den kastade jag 130 meter med.Nästa disc som jag använde var ESP Surge i 174 gram och den kastade jag 145 meter.Den näst sista disc som jag kastade med var en Star Wraith i 175 gram och den kastade jag 145 meter.Den sista jag använde var en DX Valkyrie i 175 gram och den kastade jag bara 100 meter med för den flippade över för mycket(svängde höger väldigt hårt)men den ska jag nog kunna slänga en bra bit över 150 meter med.

No comments:

Post a Comment