World Sunlight Map

About Me

My photo
Västernorrlands län, Sweden
Likes to play discgolf in my spare time, a member of HDGK.Is a very active discgolfer in the summer. To be sponsored and travel around the world and play discgolf is my biggest dream.

Saturday, February 21, 2009

Vilka discar använder jag
















När jag först började spela discgolf 2004 hade min pappa köpt ett discgolf starter paket med 3 discar och en mini marker som vi alla kunde använda.I paketet fanns det en Magnet(putter) en XL(driver) och en buzzz(midrange).När jag skulle ut och kasta brukade min lille brorsa alltid ta drivern och jag brukade alltid gilla att ta puttern för att vissa att jag kunde få den att gå längre än hans driver.Puttern kastade jag med fram tills 2008 när vi hittade en hemsida (http://www.discsport.se/) där det fanns många discar att välja mellan.Varje disc kostade från ca. 69kr till ca.200kr.Vid slutet av våren hade jag beställt 21 discar och vunnit 2 discar vid tävlingar och fått 2 discar,en av klubben på husumdagen och en av min syrras man efter min konfirmation.Nu har jag 26 discar sammanlagt men jag använder bara alla när jag tränar inte när jag är på tävlingar,då försöker jag bara använda 6 discar, 2 putters,1 midrange och 3 drivers.(Zone,Challenger,Buzzz,Predator,Force,Surge).










No comments:

Post a Comment