World Sunlight Map

About Me

My photo
Västernorrlands län, Sweden
Likes to play discgolf in my spare time, a member of HDGK.Is a very active discgolfer in the summer. To be sponsored and travel around the world and play discgolf is my biggest dream.

Monday, March 2, 2009

Börjar får kontroll över spelet

Jag har nästan lärt mig allt jag vet om discgolfyoutube.Nästan 70% av allt jag kan har jag lärt mig från filmer på youtube och de andra 30% har jag fått lära mig från andra och räkna ut själv.De två viktigaste kunskaperna i spelet tycker jag är självförtroende och kontroll.Självförtroende är det man behöver mest inom denna sport och hur man kan förbättra sitt självförtroende förklaras i en film längst ner på denna blogg.Har man starkt självförtroende kan man nog komma långt inom denna sport.Kontroll tycker jag också är en viktig kunskap inom denna sport.Från början när jag spelade discgolf använde jag väldigt många discar och då blev det väldigt svårt att kunna kontrollera alla perfekt, men nu när jag börjar förstå försöker jag att rikta mig in på vissa discar så att mitt spel blir mer kontrollerat och betydligt bättre.

No comments:

Post a Comment