World Sunlight Map

About Me

My photo
Västernorrlands län, Sweden
Likes to play discgolf in my spare time, a member of HDGK.Is a very active discgolfer in the summer. To be sponsored and travel around the world and play discgolf is my biggest dream.

Monday, March 2, 2009

Discar som jag tror passar bäst för mig

Det svåraste med discgolf är inte spelet utan jag tycker det svåraste är att hitta de discar som passar bäst just för en själv.Genom åren har jag testat ganska många discar i olika vikter och stabiliteter och nu börjar jag förstå vilka discar som jag behöver mest.Jag har kommit fram till att jag behöver tre olika drivers en Predator (överstabil) en Surge (stabil) och en Valkyrie (understabil).Jag ska också ha två midrange discar en Buzzz (stabil) och en Drone (överstabil).Jag ska bara ha en putter ,en Challenger (svagt överstabil).

No comments:

Post a Comment